Mezain dan Lagu

Lagu itu menceritakan kehidupan dan juga luahan dari perasaan hati







Kini ku sesali.
Nyata cintamu kasih.
Tak sempat terbaca hatiku.
Malah terabai olehku.

Lelah ku sembunyi.
Tutupi maksud hati.
Yang justru hidup karenamu.
Dan bisa mati tanpamu.

Andai saja aku masih punya.
Kesempatan kedua.
Pasti akan ku hapuskan lukamu.
Menjagamu, memberimu segenap cinta.

Ku sadari tak selayaknya.
Selalu penuh kecewa.
Kau lebih pantas bahagia.
Bahagia karena cintaku.

Kau bawa bersamamu.
Sebelah hatiku separuh jiwaku.
Yang mampu sempurnakan aku.








Peluklah diriku dan jangan kau lepaskanku
dan jangan kau lepaskanku darimu

Ku takkan pernah tertawa
Ku takkan pernah bahagia
Ku takkan pernah merasakannya
Bila kau tak di sini
Ku takkan pernah tertawa
Ku takkan pernah sempurna
Ku takkan pernah merasakanmu
Bila kau tak di sini
oh..

Izinkan aku berlutut mengharap kau tuk kembali
Izinkan aku berharap dirimu kembali
Dan kembali
Dan kembali lagi

Peluklah diriku dan jangan kau lepaskanku
dan jangan kau lepaskanku darimu
Peluklah diriku dan jangan kau lepaskanku
dan jangan kau lepaskanku darimu

Ku takkan pernah tertawa
Ku takkan pernah bahagia
Ku takkan pernah merasakannya
Bila kau tak di sini
Ku takkan pernah tertawa
Ku takkan pernah sempurna
Ku takkan pernah merasakanmu
Bila kau tak di sini
oh..

Izinkan aku berlutut mengharap kau tuk kembali
Izinkan aku berharap dirimu kembali
Dan kembali
Dan kembali lagi

Peluklah diriku dan jangan kau lepaskanku
dan jangan kau lepaskanku darimu

Ho..ho..ho..ho..





Sahabat…mengapa kau pergi
Tinggal aku sendiri
Kau tahu ku tak sanggup

Sahabat…ingat lah kau slalu
Jadi yang terbaik
Walau kau tak disini lagi

Sahabat…aku rindu padamu
Datang walau sesaat
Ku ingin kan kau hadir

Chorus:
Aku disini dan menunggu
Diam tanpa dirimu
Kau tahu ku tak bisa
Beranjak terbang dan melayang
tanpa diri mu ku tak bisa dan kembalilah





Mimpi adalah kunci
Untuk kita menaklukkan dunia
Telah hilang
Tanpa lelah sampai engkau
Meraihnya

Laskar pelangi
Takkan terikat waktu
Bebaskan mimpimu di angkasa
Raih bintang di jiwa

Menarilah dan terus tertawa
Walau dunia tak seindah surga
Bersukurlah pada yang kuasa
Cinta kita di dunia

Selamanya…

Cinta kepada hidup
Memberikan senyuman abadi
Walau ini kadang tak adil
Tapi cinta lengkapi kita

Laskar pelangi
Takkan terikat waktu
Jangan berhenti mewarnai
Jutaan mimpi di bumi

Menarilah dan terus tertawa
Walau dunia takseindah surga
Bersukurlah pada yang kuasa
Cinta kita di dunia

Selamanya…






Indah..
Terasa indah..
Bila kita terbuai dalam alunan cinta..
Sedapat mungkin terciptakan rasa..
Keinginan saling memiliki

Namun bila,
Itu semua dapat terwujud
Dalam satu ikatan cinta
Tak semudah seperti yang pernah terbayang..
Menyatukan perasaan....

Tetaplah menjadi bintang dilangit
Agar cinta kita akan abadi
Biarlah sinarmu tetap menyinari alam ini,
Agar menjadi saksi cinta kita
Berdua...
Berdua..

Sudah..
Lambat sudah...
Kini semua harus berakhir
Mungkin inilah jalan yang terbaik
Dan kita mesti relakan kenyataan ini

Menjadi saksi kita berdua








Entah mengapa hatiku trus gelisah
Apa yang ‘kan terjadi
Airmatapun jatuh tak tertahan
Melihatmu terdiam

Ternyata kau pergi untuk selamanya
Tinggalkan diriku dan cintaku

Chorus:
Apa kau melihat dan mendengar
Tangis kehilangan dari ku
Varu saja ku ingin kau tahu
Perasaanku pada mu

Mungkin Tuhan tak ijinkan sekarang
Kau dan aku bahagia
Ternyata kau pergi untuk selamanya
Tinggalkan diriku dan cintaku




Ingin Mengembangkan Perniagaan Di Internet?








Seputih hati ini
Semurni cinta ini
Mekar mewangi kasih

Ku harapkan balasmu
Hulur tangan peluk diriku
Oh kekasih dekaplah aku

(Korus)
Perasaan cinta ku ini
Tak bisa ku bendung lagi
Di manakah waktu kan berkata
Menyetujui cinta ini

Merpati putih saksi kita
Dalam malam kita berjanji
Apa yang kan menghalangi
Tetap cinta ini kan terjalin

Seputih hati ini….
Semurni cinta ini…

Ku harapkan balasmu
Hulur tangan peluk diriku
Oh kekasih dekaplah aku

(Ulang korus)

Seputih hati ini…
Semurni cinta ini…


Ketahui Rahsia Menjual Produk Fizikal Di Internet!




Rumah kecil tiangnya seribu
Rumah besar tiangnya sebatang
Waktu kecil kau di timang ibu
Dewasa mu di pukul gelombang
Berhijrah ke alam remaja
Menguji ketabahan jiwa
Tiada seindah impian
Sesungguhnya hidup perjuangan
Cabarannya tetap datang
Umpama laut bergelombang
Yang gagah akan berdiri
Yang lemah akan ketepi
Berjaya disanjungi
Kecewa dibenci
Begitulah lumrah manusia
Agar kau tak kecewa






Well you done done me and you bet I felt it
I tried to be chill but you're so hot that I melted
I fell right through the cracks
and now I'm trying to get back
Before the cool done run out
I'll be giving it my bestest
Nothing's going to stop me but divine intervention
I reckon its again my turn to win some or learn some

I won't hesitate no more, no more
It cannot wait, I'm yours

Well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you’re free
Look into your heart and you'll find love love love
Listen to the music of the moment maybe sing with me
Ah, la peaceful melodys
It's your God-forsaken right to be loved love loved love love

So I won't hesitate no more, no more
It cannot wait I'm sure
There's no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I'm yours

I've been spending way too long checking my tongue in the mirror
And bending over backwards just to try to see it clearer
But my breath fogged up the glass
And so I drew a new face and laughed
I guess what I'm saying is there ain't no better reason
To rid yourself of vanity and just go with the seasons
It's what we aim to do
Our name is our virtue

I won't hesitate no more, no more
It cannot wait I'm sure
There's no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I'm yours

Well no no, well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find love love love love
Listen to the music of the moment come and dance with me
ah, la one big family
It's your God-forsaken right to be loved love love love

I won't hesitate no more
Oh no more no more no more
It's your God-forsaken right to be loved, I'm sure
Theres no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I'm yours

No I won't hesitate no more, no more
This cannot wait I'm sure
There’s no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I'm yours, I'm yours





masih belum sempurna...

gerakkan hati... hati gerakkan...
pandanglah aku... aku lah dia...

kulitku tebal... ku kebal... ingatku kebal...
hanya berbual makan angin kembung perut mual...
resah dan tidak senang... hidup tak pernah lenang...
ku schizo paranoia takut pecah tembelang

pecah tembelang... peta dah hilang...
bangau dah pulang... suara sumbang...

lidahku kaku tak selicin kuku
teman baikku buku
bini ku pena... tak pernah lena
aku suka mengintai pantang ditenung
berakhir pertelingkahan dalaman
pasti belum

ikut gerak hati... pena melayang
dilihat dua layang pandang
tak lah segarang
takat meradang
tanya... abang gedang, apa barang?
badan macam badang
main acap belakang parang

kuhunuskan keris musuh ada pistol
tradisi kekalkan adaptasi harus betul
tujuh baris keramat tujuh garis penamat
baik berpada biar jahat asal selamat

ramai saudaraku yang baik telah dipijak...

awan mendung yang berarak
bawa tangis bawa resah
rebah rindu yang terkumpul
semua birat dan kalimah
semua janji yang terikat
lebur disisimu

YO!!... ijazah terbaik datangnya dari jalanan
dari pengalaman bercakap dan bersalaman
konflik motivasi cuba meditasi
positif dan benci jadi inspirasi pagi

peduli itu interpretasi basi pekakkan sebelah
halang biar keduanya muka cantik
soalan bodoh yang ditanya jadi melodinya
lebih hina dari zina

lu bikin dosa.. ku bikin prosa
Testosterone testarosa
cita cita sosa K.L. K.L. kosa nostra
jalan berliku ku harung roller coaster
gah sentosa tiada penyesalan
luas pandangan jauh dah berjalan
tak sempurna masih ada kejanggalan
gagal merancang, merancang kegagalan

awan mendung yang berarak
bawa tangis bawa resah
rebah rindu yang terkumpul
semua birat dan kalimah
semua janji yang terikat
lebur disisimu

kucing bawa tidur... rimau bawa igau
masuk tempat orang... bawa otak bukan pisau

naik bukit angkuh cakap ayah jangan risau
turun bukit pucat dengar tiga miaww
kucing bawa tidur rimau bawa igau
masuk tempat orang bawa otak bukan pisau

tolak pintu gua tiga kerat tenaga
kosong tak dijaga sampai datang tiga naga
ingat nak berlaga tapi tak kan boleh menang
menang dengan otak tak mesti dengan pedang

sebelum jadi bangkai ikan koi renang renang
pura pura salah jawapan untuk naik berang
panggil lima kawan atau biar pergi laju
risaukan pekara temeh kita tak akan maju
muka sama hijau hati siapa tahu
merah dah menyala pasti mati siapa mahu
gagap tiga kali bercakap benar saja
bulan terang ramai yang keluar buat kerja

panjat pokok buluh cari tukun air terjun
naik sampai nampak dah terpegun turun
tiga ular ikut.. lompat atau paut
kalau lari mati... jika jerut maut

awan mendung yang berarak
bawa tangis bawa resah
rebah rindu yang terkumpul
semua birat dan kalimah
semua janji yang terikat
lebur disisimu

puisi hati mu... hati mu puisi
palu hati ku... palu hatiku

kulit tak bersalin walau saling ganti baju
pandang sini pandang sini
ku berbahasa baku... kata kata nahu
himpun jadi satu
mantera beradu dengan irama dan lagu

akhirnya sempurna...









Tertutup sudah pintu .. pintu hatiku
Yang pernah dibuka waktu hanya untukmu
Kini kau pergi dari hidupku
Kuharus relakanmu walau aku tak mau

Berjuta warna pelangi didalam hati
Sejenak luluh bergening menjauh pergi
Takada lagi cahaya suci
Semua nada beranjak aku terdiam sepi

Dengarlah matahariku suara tangisanku
Kubersedih kerna panah cinta menusuk jantungku
Ucapkan matahariku puisi tentang hidupku
Tentangku yang tak mampu menaklukan waktu

Berjuta warna pelangi didalam hati
Sejenak luluh bergening menjauh pergi
Takada lagi cahaya suci
Semua nada beranjak aku terdiam sepi






Sebuah lagi lagu dari Sabah oleh Clarice... Lagu dalam bahasa Dusun.






Beautiful local singer from Sabah, Clarice John Matha... sedap suara penyanyi dari sabah ni, first time dengar aku tertarik pulak dengan lagu ni, boleh layan jugak.. tak caya cuba dengar suara dia... penyanyi berketurunan dusun mengikut kata kawan aku.











I won't talk
I won't breathe
I won't move till you finally see
that you belong with me

you might think
I don't look
but deep inside in the corner of my mind
I'm attatched to you
mmmm

I'm weak
it's true
cause I'm afraid to know the answer
do you want me too?
cause my heart keeps falling faster

[chorus]
I've waited all my life to cross this line
to the only thing thats true
so I will not hide
i'ts time to try anything to be with you
all my life I've waited
this is true

you don't know
what you do
everytime you walk into the room
I'm afraid to move

I'm weak
it's true
I'm just scared to know the ending
do you see me too?
do you even know you meant me!

[Chorus]
I've waited all my life to cross this line
to the only thing thats true
so I will not hide
its time to try anything to be with you
all my life I've waited
this is true

I know when I go
I'll be on my way to you
the way that's true

[chorus]
I've waited all my life to cross this line
to the only thing thats true
so I will not hide
its time to try anything to be with you
all my life I've waited
this is true




My life is brilliant.
My love is pure.
I saw an angel.
Of that I’m sure.
She smiled at me on the subway.
She was with another man.
But I won’t lose no sleep on that,
‘Cause I’ve got a plan.

You’re beautiful. You’re beautiful.
You’re beautiful, it’s true.
I saw your face in a crowded place,
And I don’t know what to do,
‘Cause I’ll never be with you.

Yeah, she caught my eye,
As we walked on by.
She could see from my face that I was,
Flying high, And I don’t think that I’ll see her again,
But we shared a moment that will last till the end.

You’re beautiful. You’re beautiful.
You’re beautiful, it’s true.
I saw your face in a crowded place,
And I don’t know what to do,
‘Cause I’ll never be with you.

You’re beautiful. You’re beautiful.
You’re beautiful, it’s true.
There must be an angel with a smile on her face,
When she thought up that I should be with you.
But it’s time to face the truth,
I will never be with you

















Akan kukota janji kita
Mendirikan Taj Mahal cinta
Seteguh kasih Shah Jehan kepada Mumtaznya



Its really touches your heart and makes u feel so sad.






Sedap jugak lagu ni...boleh layan...santai.







Keindahan hidup ini adalah sementara, meskipun begitu, cinta yang penuh warna warni keindahan menjadi impian setiap manusia yang menghargainya...

Lirik : Izinku pergi

Sinaran mata
Cerita segalanya
Duka lara terpendam
Memori semalam

Tinggal segala cinta
Tiada kembalinya
Lama dikasih kita
Kau bawa bersama

Mimpi indah mekar
Saat cinta bersemi
Sedetik asmara syurga
Selamanya

(Korus)
Pergilah rinduku
Hilangkan dirimu
Tak sanggup menanggung
Derita dikalbuku

Pergilah sayangku
Bermula semula
Semangat cintaku
Membara kerana dia
Tiada niatku…

Tersemat dijiwa
Setia bersamanya
Cinta murni berdua
Beribu teguhnya

Mimpi indah mekar
Saat cinta bersemi
Sedetik asmara syurga
Selamanya

(Ulang korus)

Pergilah sayangku
Bermula semula
Semangat cintaku
Membara kerana dia
Tiada niatku

Maafkan aku duhai kasih
Izinkan ku pergi

Ikon-ikon jutawan berkongsikan kisah,strategi dan tips bagaimana anda juga boleh mencapai kejayaan yang cemerlang.

KLIK DISINI






Untuk sesiapa yg bernama Nora tu, mungkin emak ayah dorang minat sangat filem ni dulu. Itu yang dapat nama Nora tu. NORA adalah tajuk sebuah lagu dari filem SUMBER ILHAMKU. Dinyanyikan oleh Latiff Ibrahim. Sentuhan daripada komposer lagenda Ahmad Nawab. Filem arahan Aziz Jaafar ni dulu boleh masuk dalam kategori pecah panggung jugaklah.




Pelajari Minda, Strategi dan Teknik Kekayaan 8 Mentor Jutawan Malaysia!

KLIK DISINI





Lagu dari filem Hapuslah Airmatamu (1976). Lagu ciptaan Ahmad Nawab. Suara Sharifah Aini masa muda muda dulu. Sesekali dengar balik lagu lagu lama ni teringat zaman kanak kanak aku, sebab aku membesar di zaman lagu lagu ni.





Pelajari Minda, Strategi dan Teknik Kekayaan 8 Ikon Jutawan Malaysia!
Kini, ikon usahawan Jutawan, Jurulatih Jutawan, Jutawan MLM, Jutawan Senyap, Jutawan Berani Gagal dan Jutawan Internet mendedahkan strategi SEBENAR DAN SATU-SATUNYA CARA bagaimana ANDA boleh mencapai kejayaan dalam bidang kewangan dengan cepat!





Kau menyintainya aku kecewa,dia yang kau puja tentu bahagia..
tapi aku sendiri memendam rasa,apa yg kurang pada diriku..
kahampaan ini,biarku tanggung sendiri,asal kau bahgia hidup dengan nyaaaaaaaaa...aaaaaa...aku....


Lagu dari filem Azura... Suara dia ni memang power.




Lagu ciptaan M.Nasir yang pernah dipopularkan oleh Allahyarham Sudirman dinyanyikan oleh Saleem Iklim dengan suaranya yang tersendiri. Aku memang minat suara dia ni. Layan jugak beb walaupun lagu lama...



Pelajari Minda, Strategi dan Teknik Kekayaan 8 Mentor Jutawan Malaysia!


We belong together,
like the open seas and shores.
wedded by the planet force,
we've all been spoken for.


The hammer may strike, be dead on the ground.
a nail to my hand, a cross on his crown.
we're done if, who we're undone,
finished if who we are incomplete.
as one we are everything,
we are everything we need.

we belong together,
like the open seas and shores,
wedded by the planet force,
we've all been spoken for

What good is a life, with no one to share,
the light of the moon, the honor of a swear.
we can try to live the way in which you speak,
taste the milk of your mother earth's love,
spread the word of consciences you see,
we are everything we need

We belong together,
like the open seas and shores.
wedded by the planet force,
we've all been spoken for.

All this indecision,
all this independent strength,
still, we've got our hearts on save,
we've got our hearts on safe.

someday when you're lonley,
sometime after all this bliss,
somewhere lost in emptiness,
I hope you find this gift...
I hope you find this gift...
I hope you find this gift.


Malam kian melangkah pergi
masih aku sendiri termangu dalam sepi
dalam kelam hadir bayangmu
bagai mengundang mimpi
sebab kau dan aku
sayangnya kau tiada disisiku

Masih terbayang segalanya
bagaikan semuanya mimpi belaka
hilang tak mungkin kan kembali
mengubah yang tersurat dalam hidupmu
kau pergi tak kembali selamanya

Walau berkali ku tangisi
tak mungkin kau kan kembali
ku tak berdaya mengharungi sendiri
tanpamu hidupku tak bererti
hari berlalu kau kian jauh
di alam abadi di pusaramu

Hanya doa yang ku iringkan
dalam hiba aku tangiskan
hilang tiada pengganti
permata yang berharga dalam hidupku

Segalanya datang dan pergi
ku tahu sukar bagiku
menelan kenyataan
takdir telah tertulis untuk diriku

Pelajari Minda, Strategi dan Teknik Kekayaan 8 Ikon Jutawan Malaysia!



Salam takziah buat keluarga Allahyarham Samad Lefthanded.
Bekas gitaris kumpulan Lefthanded, Abdul Samad Mian 45 atau lebih dikenali sebagai Samad meninggal dunia kira-kira jam 12:45 tengah hari semalam. Difahamkan Allahyarham terjatuh di pejabat abangnya dan selepas itu beliau dikejarkan ke Hospital Ampang.
Beliau meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Ampang selepas terjatuh di pejabat abangnya, di Taman Cahaya, Ampang ketika sedang berbual-bual dengan salah seorang pekerja di situ. Bagaimanapun ketika tiba di hospital berkenaan, pihak hospital mengesahkan Allahyarham sudah meninggal dunia.
Allahyarham meninggalkan seorang balu, Norliza Suhairi, 41 dan empat orang anak yang berusia antara 18 dan enam tahun dan balunya tidak mahu memberikan sebarang kenyataan mengenai kematian suaminya kerana masih berada dalam keadaan terkejut. Jenazah akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Hulu Kelang, Selangor patang ini.
Allahyarham bersama kumpulan legenda rock Lefthanded terkenal sejak awal penubuhannya pada tahun 1985 lagi. Samad pernah menghasilkan album solonya berjudul Kenangan Bersamamu pada tahun 1994. Sejak tidak aktif bermain muzik bersama Lefthanded, Samad lebih banyak menumpukan masanya sebagai pemuzik undangan selain menjalankan perniagaannya sendiri. Pada masa yang sama, anak kelahiran Johor Bahru ini juga mengisi kerjayanya sebagai pensyarah sambilan dalam bidang petikan gitar moden di Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (Aswara) sejak empat tahun lalu.
Gitaris lagenda yang mula bersama Lefthanded sejak tahun 1985 dan mempunyai kemahiran bermain gitar selama 25 tahun itu, menitipkan album petikan gitarnya yang terakhir itu bagi membantu para peminat yang ingin mempertingkatkan lagi kemahiran mereka bermain gitar.
Menerusi album terakhirnya itu. Para peminat boleh memetik gitar menerusi lima buah lagu iaitu Rozana (Search), Lamunan Terhenti (Aris Ariwatan), Kisah Kau Dan Aku (Alleycats), Kenangan Bersamamu (Lefthanded) dan Memburu Rindu (Hattan).
Sepanjang beliau menjadi anak seni, Samad yang pernah menjadi pemuzik undangan filem Rozana Cinta 87 itu pernah memenangi Album Rock Terbaik pada Anugerah Industri Muzik 1995. Setelah kehilangan gitaris handal M.Shariff beberapa tahun yang lalu, industri kita kehilangan seorang lagi gitaris hebat, Abdul Samad Mian. Semoga rohnya dicucuri rahmat. Al-Fatihah.


kau membuat ku berantakan
kau membuat ku tak karuan
kau membuat ku tak berdaya
kau menolakku acuhkan diriku

bagaimana caranya untuk
meruntuhkan kerasnya hatimu
ku sadari ku tak sempurna
ku tak seperti yang kau inginkan

kau hancurkan aku dengan sikapmu
tak sadarkah kau telah menyakitiku
lelah hati ini meyakinkanmu
cinta ini membunuhku

bagaimana caranya untuk
meruntuhkan kerasnya hatimu
ku sadari ku tak sempurna
ku tak seperti yang kau inginkan

Anda tercari-cari jawapan kepada"Bagaimana hendak jadi kaya?"

Klik disini



Kasih hilang tiada bicara
Setelah cintaku kau puja
Rintihan rindu terus melanda
Redup cahaya oo hati lara

Bisiklah kiranya aku bersalah
Sedetik tersirat rasa
Kau cipta kasih yang kumiliki
Cintaku jujur selama ini..

Carilah aku dalam hatimu
Sayang sebutlah kau rindu
Hanya pintaku
Kasihmu kekal setia
Usah biarku ooo terus terluka

Mesra suaramu kini berbeza
Gagal sembunyi sedih
Kenangan lalu menusuk jiwa
Manis seindah berganti pedih
Ooo..kasih tercipta..
Ooo..carilah ku sayang

Carilah aku dalam hatimu
Sayang sebutlah kau rindu
Hanya pintaku
Kasihmu kekal setia
Usah biarku ooo terus terluka

Pabila bersamamu..debaran
Darah arus mengalir cinta
Lahir selamanya
Berilah kucupan sayang
Biar terukir wajah..
Kasih tercipta..
Berilah kucupan sayang
Biar terukir wajah..
Kasih tercipta..

Ooo..kasih tercipta..
Kini kumengerti..
Walau berbisa..
Kurela kira kau bahagia



Rahsia dan juga tips tips serta strategi kejayaan 8 orang jutawan.





Hancur hatiku mengenang dikau
Menjadi keping-keping setelah kau pergi
Tinggalkan kasih sayang
Yang pernah singgah antara kita
Masihkah ada sayang itu

Memang salahku, yang tak pernah bisa
Meniggalkan dirinya 'tuk bersama kamu
Walau 'tuk terus bersama
Kan ada hati yang kan terluka
Dan ku tahu kau tak mau

*Sekali lagi maafkanlah
Karena ku cinta kau dan dia
Maafkanlah ku tak bisa
Tinggalkan dirinya

Mungkin tak mungkin 'tuk terus bersama
Jalani semua cinta yang etlah dijalani
Tapi bila itu yang
Kau pikir yang terbaik untukmu
Bahagiaku untuk dirimu

Simpan sisa-sisa cerita cinta berdua
Walau tak tersisa cerita cinta berdua

Still love her in my mind
Still love her forever












Sometimes I wonder
How I'd ever make it through,
Through this world without having you
I just wouldn't have a clue

'Cause sometimes it seems
Like this world's closing in on me,
And there's no way of breaking free
And then I see you reach for me

Sometimes I wanna give up
I wanna give in,
I wanna quit the fight
And then I see you, baby
And everything's alright,
everything's alright

When I see you smile
I can face the world, oh oh,
you know I can do anything
When I see you smile
I see a ray of light, oh oh,
I see it shining right through the rain
When I see you smile
Oh yeah, baby when I see you smile at me

Baby there's nothing in this world
that could ever do
What a touch of your hand can do
It's like nothing that I ever knew

And when the rain is falling
I don't feel it,
'cause you're here with me now
And one look at you baby
Is all I'll ever need,
you're all I'll ever need

Chorus

Sometimes I wanna give up
I wanna give in,
I wanna quit the fight
And then I see you baby
And everything's alright,
everything's alright

So right...




Ku membenarkan jiwaku
Untuk mencintaimu
Ku persembahkan hidupku
Untuk bersama kamu

Dan diriku untuk kamu
Belum pernah kumerasai begitu

Semua itu telah berlalu
Harapanku palsu
Dan mungkin hari yang satu
Terus ku tertunggu

Di hatiku masih kamu
Belum pernah ku ingin terus memburu

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Namun aku tetap aku
Yang terbaik untuk diriku
Hanya satu
Hanya kamu

Ku membiarkan hatiku
Untuk merinduimu
Ku menghamparkan sakitku
Untuk tatapan kamu



Pertamaku melihatmu bergetar rasa hatiku
Berdebar-debar jantungku mungkin ku suka padamu
Ketika ku melihatnya berdetak-detak di dada
Mungkin itu suatu petanda bahwa ku suka padanya

Dia atau dia, ku pilih yang mana
Aku pusing untuk memilihnya

Jatuh cinta lagi
Lagi-lagi ku jatuh cinta
Aku jatuh cinta kepada setiap wanita
Jatuh cinta lagi
Lagi-lagi ku jatuh cinta
Harus bagaimana ku ingin memikirkannya

Layaknya seorang pria ku coba untuk setia
Mencintai satu wanita tetapi aku tak bisa

Dia atau dia, yang harus ku cinta
Aku pusing untuk memilihnya







Kau membiusku dengan cinta
Cinta yang malu kukatakan
Kau membiusku dengan cinta
Sampai aku tak bisa berkata

Kau membiusku sampai aku jadi sering melamun
Memikirkan kita bisakah bersama

Aku dibius Cinta
Cintamu yang tak ada tandingan
Namun mungkin bisa
Entah ku tak tahu…

Kita yang malu hati
Untuk mengakui saling cinta
Usaha sekeras hati bersama selamanya
Aku dibius cinta…

Kau membiusku dengan cinta
Cinta yang malu kukatakan

Kau membiusku
sampai aku jadi sering melamun
Memikirkan kita bisakah bersama

Aku dibius Cinta
Cinta yang tak ada tandingan
Namun mungkin tak ada tandingan
Entah ku tak tahu…

Kita yang malu hati untuk mengakui saling cinta
Usaha sekeras hati bersama selamanya
Aku dibius cinta…

Aku dibius cinta…
Aku dibius cinta…



Lagu yang tak jemu jemu didengar setiap kali menjelang raya. Bila dengar lagu ni teringat teman teman lama.



Best jugak lagu Broery dengan Dewi Yull ni..


Broery Marantika




Jangan sampai isteri anda mula makan luar dan curang terhadap anda. Jadi jangan salahkan isteri jika mereka menyalahkan SUAMI walaupun isteri sendiri yang berlaku CURANG!<br />




I lost u babe....
but i know it's not Goodbye...
I still love u and i will always love you...
We'll back in love again....


Photobucket






biarlah kurela
melepasmu, meninggalkan aku
berikanlah aku
kekuatan untuk lupakanmu...




Waktu terasa semakin berlalu
Tinggalkan cerita tentang kita
Akan tiada lagi kini tawamu
Tuk hapuskan semua sepi di hati






Apa yang kurasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau dengarkan kasihku






Masaku teringat akan dirimu
Ada sesuatu begitu mengganggu
Diam-diam aku menyukaimu
Bermimpi bila kau jadi milikku

Jauh di dasar hatiku
Inginku ku teriak…
Aku cinta kamu!

Sayang, sayang, sayang
Kamu dah berpunya
Tertutup sudah bagiku kesempatan

Dan bukan gayaku
Rebut pacar orang
Meski hati tulus
Cerita berakhir tak senang


Hari ni aku nak selit sikit tentang bisnes di internet, Saudara Mohd Najib Kasimin baru sahaja melancarkan Pakej Lengkap Perniagaan Internet yang sememangnya ditunggu tunggu oleh ramai usahawan usahawan baru internet. Pakej lengkap ini amat membantu sekiranya anda masih tercari cari produk yang sesuai untuk membantu anda merealisasikan impian anda, jika anda seorang yang baru ingin melibatkan diri dalam perniagaan internet faktor pengetahuan dan kemahiran teknikal dalam pembinaan laman web perniagaan yang lengkap pasti menjadi halangan yang besar bagi anda. Malah faktor kurangnya pengetahuan dan kemahiran teknikal inilah yang membuatkan ramai yang gagal dan berputus asa diseparuh jalan dalam memulakan perniagaan internet mereka sendiri! Oleh itu saya sangat mengesyorkan anda mendapatkan Pakej Lengkap Perniagaan Internet Ini. Panduan ini sangat berharga kerana dihasilkan oleh seorang yang pakar dan sangat sangat membantu. Jadi apa yang difikirkan lagi...Klik je kat sini





Aiman.. Kalaulah Abah ni banyak duit bukankan jala ikan, jala ikan jaws pun Abah boleh beli.

Aiman.. Kalaulah pokok cempedak Abah tu berdaun emas jangan katakan kereta kayu, kereta kebalpun Abah boleh belikan.

Namun keperitannya tetap kurasa...




Biarkan aku menjaga perasaan ini
menjaga segenap cinta yang telah kau beri
engkau pergi aku takkan pergi

kau menjauh aku takkan jauh
sebenarnya diriku masih mengharapkanmu
ooh.. oooh..


Special For ...Ita









Tuhan tidak memandang wajahmu
Tapi di hatimu

Bersihkanlah jiwa dengan amalan
Yang mendekatkan kita kepada yang Esa
Aku redha apa yang ditakdirkan-Nya...










Luc : I am thinking, I want you.
Kate : You want me?
Luc : That's all. I want you.


What if someone you never met, someone you never saw, someone you never knew was the only someone for you?

Sam Baldwin : Well, it was a million tiny little things that, when you added them all up, they meant we were suppose to be together... and I knew it. I knew it the very first time I touched her. It was like coming home... only to no home I'd ever known... I was just taking her hand to help her out of a car and I knew. It was like... magic.


I miss you SO MUCH, I hope you're doing ok...





Kita sama sama suka tengok Tom Hanks dan Meg Ryan dalam citer ni kan...
Memang sesuai diaorg berdua ni..





Dulu kita selalu tengok video cerita pretty woman ni bila malam minggu kan...
Indah sangat masa tu..
Alangkah bagusnya, kalau kita boleh pusing balik ke masa tu kan.




Bebaskan aku dari ikatan
Kehendak hatiku
Ku tak sehaluan..






Dah lama tak dengar suara Wak Herman ni.. Layan Gak lagu JOwO ni..










Mengapa ini semua harus terjadi...
Apakah ini semua kerna diriku...






Jangan sakiti aku lagi..




Aku ada..Karna kau pun ada..terimakasih dariku
Atas ketulusanmu..










jujurlah padaku bila kau tak lagi setia
tinggalkanlah aku bila tak mungkin bersama
jauhi diriku, lupakanlah aku...









Bila terasa rindu kusebut namamu, dengan harapan kau akan muncul dalam mimpiku....






Allah, tidak ada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia Yang Hidup kekal lagi terus menerus mengurus (makhluk-Nya); tidak mengantuk dan tidak tidur. Kepunyaan-Nya apa yang di langit dan di bumi. Tiada yang dapat memberi syafa'at di sisi Allah tanpa izin-Nya? Allah mengetahui apa-apa yang di hadapan mereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikehendaki-Nya. Kursi Allah meliputi langit dan bumi. Dan Allah tidak merasa berat memelihara keduanya, dan Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar.

Not a big fan of Christina but I have to say, this song blew me away...


Hadapi dengan senyuman semua yang terjadi biarkan terjadi..... Bila ketetapan tuhan sudah ditetapkan, tetaplah sudah... Relakanlah saja ini...









Hari ni aku terbaca kat Blog sempoi mengenai linkback project ni. So ramai juga yang
komen kat situ dan add URL masing masing so aku pun nak cuba juga, kot kot boleh
meningkatkan lagi trafik ke blog ni. Korang pun boleh turut serta juga...

Caranya mudah jer.. Mula mula.. copy dan paste url yang sedia ada kat
website http://www.linkbackproject.com/?p=5

1. The Linkback Project
2. All About Crime
3. Foolsville
4. Guy Vestal
5. SunEGrl Loves To Shop
6. Great Ways to Make Money Online
7. Shabam Development
8. CoffeeCoffeeCoffee~the blog
9. Kinky Personification
10. Da Kinky Kid Speaks
11. Josh Ottley Dot Com
12. Cebu Entrepreneur
13. Random Detoxification
14. PoeARTica
15. CoolAdzine for Marketers
16. Best Blog in the Universe
17. Ctrl + Alt + Delete : Personal random journal and reviews
18. the blog lab
19. Bradley Hankins
20. The Radical Blog
21. Get Rich Quick !? Really ??
22. Musikalye - Music is a two-way street
23. Planeta Turismo Activo
24. Swollen Pickles
25. EZ RICH PROJECT
26. ULUPONGDOTCOM
27. Picture to People
28. Your Fun Family
29. Mob Me
30. Healthy Moola
31. Champagne Dreams
32. David Rader
33. Gossip Girls
34. Before I am Famous
35. SUPLADO Online Reviews
36. Salsa Faith
37. BigMoneyList
38. Emmsy’s Stuff
39. That Blog 4 Me
40. Hey Just Blog
41. A little bit of THIS & THAT
42. Poker Forums
43. Blogging Tips
44. Journal of Journey
45. Hypn.za.net
46. Download Applications, Themes for Smart Phones
47. Memory This
48. Make Money Online from Earth
49. Dare to be Rare
50. Your One Stop Information Center
51. Reality of Legal World
52. Nita’s Random Thoughts
53. Nita’s Corner
54. Great Finds and Deals
55. Thomas Travel Tales
56. Filipino Online Community
57. Batuananons
58. My Wandering Thoughts
59. Erlinda’s Wandering Thoughts
60 Thomas Web Links
61. Aeropama Dot Com
62. Nita’s Ramblings
63. Junior IM Dot Com
64. Internet Marketing Expose
65. Hasbullah Pit
66. Tangan Yang Menghayun Buaian
67. Jejak Sahabat SMSP
68. Blog Sempoi
69. More Cowbell!
70. Blog Anak Raja
71. Malaysian Digest
72. Encik Beliau : Interesting Tips
73. Ariyako `news of software, hardware, technology, tips and tricks”
74. Techno Zone
75. Hidup Biar Sedap
76. Inside Of Nasz
77. Blog Farahaznil
78. Mezain
79. Simply ONE Saffawati
80. Suara Dari Keyboard Daddy
81. 24 Patrol
82. ketuk_angel
83. Koogita
84. Artikel Komputer & Internet
85. Sagittarius Wifey
86. Aeirin's Collections
87. MerapuLand
88. Ima Blogger
89. Morphed
90. The Techsta Blog
91. Mother’s Got a Dot Com
92. Mutiara Hati
93. The Unemployed Dad
94. Entertainment Daily
95. Life From A Cat's Perspective
96. Comedy Plus
97. Daytona Beach Real Estate
98. laketrees
99. EconoIndicators
100. BlogKnowtes.blogspot.com
101. Everything Wordpress : Blog Installation Service
102. mar1masri
103. Reflections by Mariz
104. Link Building

Lepas tu korang komenlah plak kat

http://www.linkbackproject.com/?p=5 (dia akan update website korang nanti)


Penglihatan merupakan satu nikmat tuhan yang paling berharga. Kita dikurniakan mata untuk menikmati keindahan alam ciptaannya. Dengan sepasang mata kita dapat melihat segala keindahan dunia. Bayangkan pula betapa gelapnya sekeliling kita andainya nikmat ini ditarik semula.

Dalam peribahasa melayu juga kita sering menggunakan mata untuk menerangkan sesuatu sifat atau tabiat manusia itu sendiri. Contohnya :

  • Mata keranjang - Lelaki ataupun perempuan yang suka menggoda perempuan perempuan cantik untuk dijadikan pasangan mereka.
  • Mata duitan - Lelaki atau perempuan yang hanya mencari pasangan yang berharta dan lebih kearah materialistik.
  • Mata belalang - Orang yang kuat berjaga malam seolah olah tiada waktu tidur.

Ramai juga yang jatuh cinta melalui mata kerana sifat mata yang suka pada keindahan. Lalu wujudlah istilah cinta pandang pertama, dari mata turun kehati, Bak kata lirik lagu Allahyarham R. Azmi..

Dari kerana mata

Yang mempunyai kuasa

Ohh.. Aku tergoda

Aku tergoda terkecewa

Satu kagi lagu mengenai mata yang dinyanyikan oleh Noor Kumalasari

Mata memandang

mata menggoda

Matalah puncanya

oh oh..mata

Dari matalah ia datang

Turunlah kehati...

Tidak kurang juga yang dijadikan teka teki. Kalau korang tau jawaplah teka teki ini.

  1. Dalam banyak banyak mata, mata siapa yang paling besar sekali di dunia.
  2. Orang akan berasa sedih kalau mereka kehilangan mata yang satu ini. Walaupun mereka masih ada kacamata ataupun cermin mata.



Ayah dan ibu
Itulah permulaan kami
Dapat melihat Bulan dan Matahari....

Sayangilah Bapa Selagi berpeluang
Kasih Ayah berkorban apa saja...

Selagi orang tua kita ada, selagi itulah kita rebut segala peluang yang ada dan yang sempat. Memang sekarang anda tidak terasa jika bapa sudah tiada, tetapi percayalah ada masa masanya, anda pasti terasa perlukan dia disaat saat anda memerlukan. Dan tika itu jika anda sesali apa yang anda lakukan padanya, mungkin ia sudah terlambat. Anda tidak akan faham maksud tersirat jika anda belum melaluinya.

Korbankanlah beberapa ringgit, hubungi ayah dan risik khabarnya. Ingatan sekali dalam seminggu sudah cukup baik semasa hayatnya daripada ingatan sepanjang masa tika dia didalam perut bumi.

Ayah adalah kawan lelaki terbaik yang harus kita hargai walaupun satu ketika dulu kita pernah dapat penampar Jepun dari sifatnya yang garang tu. Berikan sedikit kegembiraan pada bapa dihujung hujung usia mereka sebelum dia dijemput Ilahi.



Dapatkah anda bayangkan betapa mudahnya untuk mendapat jutaan ringgit dengan hanya menjual dan memberi hak penyiaran eksklusif gambar anak anda kepada pihak media.

Alangkah bertuahnya pasangan popular Hollywood Brad Pitt dan Angelina Jolie ni, dengan memberi hak penyiaran eksklusif kepada pihak media untuk menyiarkan gambar anak kembar mereka yang baru dilahirkan mereka dibayar berjuta juta oleh pihak media yang ingin melariskan jualan mereka.

Mudahnya mereka mendapat wang dan disesetengah tempat pula terdapat insan insan yang kelaparan kerana tidak mempunyai wang... Begitulah kehidupan. Walau bagaimanapun menurut mereka, wang itu akan disalurkan kepada badan kebajikan.



....dan takkan mungkin aku akan bepaling lagi , akan kupujuk hati ini dari kesedihan, Sekalipun aku takkan pernah mencoba kembali padamu
Sejuta kata maaf terasa kan percuma...




Penyanyi wanita yang amat aku minati masa zaman dia tengah top dulu, suara dia ni boleh kata unik juga tapi terus menghilang dari dunia seni tanahair selepas dia berkahwin. Lagu ni pulak memang menjerit batin aku mendengarnya...syahhdu beb.


Masih ada rindu dari kumpulan Unwanted ini merupakan sebuah lagu yang menjadi siulan anak muda yang pada zaman era 80an. Tentu rakan rakan yang sezaman dengan aku masih ingat lagi dengan kumpulan yamg berasal dari Singapura ni. Penyanyi utama kumpulan ni Hanafie Warren.

























Aku suka tengok mata si Juhi Chawla tu..punyalah besar



Sesekali layan gak lagu kopi dangdut ni !!

Cadiak angku malagu urang awak ma...awak seh la lupo ko ha...!



Luruihlah jalan Payakumbuah
Babelok jalan ka Andaleh
Dima hati indak karusuah
Ayam den lapeh
hai hai... ayam den lapeh

Luruslah jalan Payakumbuah (nama tempat)
Berliku jalan Andaleh (nama tempat)
Bagaimana hati tidak rusuh (susah hati)
Ayam ku lepas (hajat yang tidak kesampaian)
hai hai ayam ku lepas


Mandaki jalan Pandaisikek
Manurun jalan ka Palupuah
Dima hati indak kamaupek
Awak takicuah
hai hai ayam den lapeh

Mendaki jalan Pandaisikek (nama tempat)
Menurun jalan ke Palupuah (nama tempat)
Bagaimana hati tidak berkata
Aku tertipu
hai hai ayam ku lepas


Sikucapang sikucapeh
Saikua tabang sikua lapeh
Lapehlah juo nan karimbo
Oi lah malang juo

Sikucapang sikucapeh (usaha tidak menjadi)
Seekor terbang, seekor lepas
Lepaslah juga ke rimba
Oi lah malang juga


Pagaruyuang, Batusangka
Tampek bajalan urang Baso
Duduak tamanuang tiok sabanta
Oi takana juo
hai hai... ayam den lapeh
hai hai aam den lapeeeeeh

Pagaruyuang, Batusangkar (nama tempat)
Tempat berjalan orang Baso (nama tempat)
Sekejap-sekejap duduk termenung
Oi teringat juga
hai hai... ayam ku lepas
hai hai ayam ku lepaaaaas